Thursday, November 24, 2011

Selamat Datang Ke Melaka! Zoo Melaka

hi, hello dan salam sejahtera kepada para pengunjung yang di hormati...

musim cuti sekolah ini ramai yang datang ke Melaka ingin membawa anak2 dan keluarga bersantai dan bersiar2. salah satu lokasi menarik dan sering dikunjungi adalah Zoo Melaka. dengan berwajah baru setelah diubahsuai Zoo Melaka semakin popular dan mampu menarik minat ramai pengunjung dari dalam dan luar negeri Melaka.

dengan membawa anak2 kecil ke zoo, bukan sahaja menambahkan pengetahuan dan ilmu kepada anak2 tetapi merapatkan lagi anak2 kecil kita kepada kehidupan haiwan yang sewajarnya kita pelihara bersama. khazanah dunia yang mesti dipertahankan sepanjang zaman. tanpa kehidupan haiwan @ binatang ini tamaddun kemanusiaan tidak akan menjadi sempurna dan akan pincang. 

mari kita mendidik anak2 kecil kita untuk menyayangi haiwan dan binatang kurniaan dan anugerah Ilahi kepada umat manusia.

pasti kita akan kelihatan wajah keceriaan di wajah anak2 kita...kalau anda datang ke Melaka hari jumaat, sabtu dan ahad boleh bawa anak2 ke zoo melaka ini di waktu malam. waktu operasi di sebelah malam adalah dari pukul 8.00 malam hingga 11.30 malam. harga tiket masuk ada kami sertakan dibawah. di waktu malam memang berbeza keadaan dan suasananya, lebih asyik. anda akan mendengar berbagai bunyian binatang yang terdapat disini diwaktu malam. 

jom ke Zoo Melaka!

info ringkas ada dibawah ya...



Melaka Zoo


Zoo Melaka with an area of 21.2 ha is situated in Ayer Keroh, which is a well known tourism destination in Melaka. The zoo was established in 1963 and originally under the Melaka State Government but its management was taken over by The Department of Wildlife and National Parks (PERHILITAN) in 1979. The zoo total annual operating expenditure is about RM2 million. The zoo employ 66 employees in four major divisions, namely Administration, Veterinary, Curatory and Zoo Extensions.



Zoo Melaka has progressed rapidly to be the second biggest zoo in the country. The number of exhibits have increased five-fold since 1979. At present, there are a total of over 1200 specimen made up of 215 species of birds, mammals, reptiles and amphibians in the zoo. The total annual visitation is about 400 000 people and more than half are people from Melaka and the neighbouring states. The major attractions of Zoo Melaka are the Sumatran Rhinoceros, Malayan Gaur, Serow and the Indochinese Tiger. In line with the current zoo development, Zoo Melaka adopted an Open Concept and maintains the natural green environment.




Open Hour:
9.00 am- 6.00 pm everyday
Entrance Fee:
Adult - RM7.00
Children - RM4.00
Elephant And Horse Ride:
Saturday, Sunday and Public Holidays
10.00 am to 12.00 pm /
2.00 pm to 4.00 pm
Adult : RM 2.00
Children : RM 1.00
Tram Ride:
Adult : RM 2.00
Children : RM 1.00
NIGHT ZOO:
Friday, Saturday and Sunday -
8.00 pm - 11.30 pm 
Entrance Fee (NIGHT ZOO)
Adult : RM 10.00
Children : RM 5.00

@cuti.com.my
































diatas adalah sebahagian gambar2 pengunjung ke Zoo Melaka! seronokkan melihat keceriaan di wajah2 anak2 kecil kita...? pasti banyak pertanyaan yang mereka ajukan kepada kita...hehehe

Dan sekiranya anda semua berkunjung ke negeri Melaka ini untuk bercuti dan bersantai bersama keluarga dan perlukan sebuah tempat tinggal yang selesa untuk seisi keluarga singgahlah homestay kami. Homestay kami berdekatan sangat dengan Zoo Melaka ini dan lokasi2 menarik yang lain yang terdapat di negeri melaka ini.

Untuk tempahan di musim cuti sekolah ini tuan/ puan boleh hubungi saya terus di talian 013-630 6624 (Jaini)
dan kalau sudi add lah saya di dua akan facebook ini 1) Personal Facebook 2) Homestay Melaka

insyaAllah kami akan kemaskinikan dari masa ke semasa info2 lokasi menarik di Melaka ini untuk para pengunjung blog ini..

terima kasih, sehingga berjumpa lagi...

No comments:

Tempahan Online

Free availability calendar by shared-house.com